IT-kouluttajat ry, TIVIA ry:n valtakunnallinen teemayhdistys, perustettiin 21.8.2001. Yhdistyksemme on tarkoitettu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita uusista pedagogisista lähestymistavoista ja kouluttavat tieto- ja viestintätekniikkaa tai käyttävät sitä koulutuksessaan.

Jäsentilaisuutemme käsittelevät ajankohtaisita aiheita, ja voit osallistua niihin sovitussa fyysisessä paikassa tai netissä. Perinteinen kevätseminaarimme suuntautuu Viroon. Voit seurata viestintäämme Facebook-ryhmässä, Twitterissä ja LinkedIn-ryhmässä.

IT-kouluttajat ry:n verkostoja

• Tietie-verkosto kehittää avointa elinikäistä oppimista
  • TAITO-verkosto, Tieto- ja viestintätekniikalla Ammattikorkeakouluista Innovatiivisia Tulevaisuuden Osaajia
  • Digi-tutor-verkosto kerää yhteen kuntien tietotekniikan pedagogista tukea antavat henkilöt

Jäsenet voivat perustaa yhdistykseen uusia verkostoja.

IT-kouluttajat ry:n hankkeita

• Koodiaapinen, OPH:n rahoitusta 1.9.2016–31.5.2017
  • Perusopetuksen Wikiloikka, OKM:n rahoitusta 1.1.–31.12.2017
  • Edukata, koulukulttuurin kehitys osallistavalla muotoilulla, OPH:n rahoitusta 1.1.2018-1.8.2019

Vuoden tvt-opettaja

IT-kouluttajat ry palkitsi vuosina 2014–2016 vuoden tvt-opettajia kolmessa sarjassa: perusasteella, toisella asteella ja korkea-asteella.

IT-kouluttajat ry:n